onsdag 16. mars 2011

Uke 11

Denne uken er det trening torsdag og lørdag som vanlig. Det er ingen kamp denne helgen.

Halvårsplanen ligger som nevnt tidligere ute til gjennomlesning for alle. Se høyre marg under Trening.

Torsdag
Hovedansvarlig – Richard
Vi fokuserer vi på gruppe-øvelser 3-4 med mye ball, pasninger, skudd og fart. Vi gjør rundløpet 3 og 3 med flere varianter og fokuserer MYE på mottak med høye albuer og håndflater rettet fremover. Vi har planer om å gjøre høy-intense øvelser og legge inn korte avslapningsøvelser, intervall. 30/30 sek. Stikkordet for treningen er fart med ball, og noe kast/mottak teknikk. ( Vi skal bl.a gjøre en test, hvor mange kast kan vi gjøre på 1 min og begynne å loggføre.)

Lørdag
Hovedansvarlig – Camilla og Mette
Jeg foreslår at vi deler opp 6m og gjøre gruppeøvelser mot begge mål med skudd på mål og gjennombrudd. Flest mulig i bevegelse med ball. Det vil sikkert også bli kamptrening og repterering av regler.

Jeg vil samtidig benytte annledningen til å gratulerer Kjersti som har blitt valgt inn som øverste leder for DFI håndball. GRATULERER !!! Slik vi kjenner Kjersti tror jeg at vi kommer til å se henne på treningene også fremover. Det er ihvertfall vårt ønske. Det setter ytterligere press på oss trenere når sjefen selv er med på treningene :-)

1 kommentar:

  1. Ja gratulerer Kjersti. Selv om det er andre gang jeg repiterer meg selv. Det bidrad du har tilført laget igjenom lister,organisering og oppfølging er ikke et lite bidrag men, en stor jobb og og godt gjenomført arbeid. Takk skal du ha :-)
    DFI hånball trenger en som deg der oppe...
    Ønsker deg lykke til med de oppgaver og utfordinger du måtte få.

    SvarSlett